Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9864
Назва: Дефініція сутності менеджменту маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства
Інші назви: Definition of the essence of marketing communications management in the hotel and restaurant industry
Автори: Каламан, Ольга Борисівна
Kalaman, Olha
Дишкантюк, Оксана Володимирівна
Dyshkantiuk, Oksana
Власюк, ‪Карина Вікторівна
Vlasiuk, Karyna
Ключові слова: менеджмент
управління маркетингом
менеджмент маркетингових комунікацій
споживач послуг
підприємства готельно-ресторанного господарства
marketing communications management
consumer of services
marketing management
management
hotel and restaurant enterprises
Дата публікації: гру-2022
Видавництво: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Бібліографічний опис: Каламан О. Б. Дефініція сутності менеджменту маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства / О. Б. Каламан, О. В. Дишкантюк, К. В. Власюк // Економічний простір. – 2022. – № 182. – С. 67-72
Короткий огляд (реферат): UK: Метою статті було з’ясування дефініції сутності менеджменту маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства. Запропонована мета була досягнута шляхом вивчення та систематизації на-укових здобутків дослідників щодо ефективного управління комунікаційним процесом із клієнтами шляхом раціональ-ного використання маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства. Управління маркетинговими комунікаціями на підприємствах готельно-ресторанного господарства часто зосереджуються на взаємозв'язку між різними маркетинговими заходами та різними аспектами взаємовідносин з клієнтами. У статті сформульовано висновки та запропонований напрям подальших досліджень. Результати дослідження сприяють ро-зумінню взаємовідносин між споживачем і підприємством готельно-ресторанного господарства, створюють основу для управління маркетингом.
EN: The aim of the article was to clarify the definition of the essence of marketing communications management in the hotel and restaurant industry. The proposed goal was achieved by studying and systematizing the scientific achievements of researchers on the effective management of the communication process with customers through the rational use of marketing communications in the hotel and restaurant industry. Marketing communications management in the hotel and restaurant industry often focuses on the relationship between different marketing activities and different aspects of customer relationships. The article formulates conclusions and suggests directions for further research. As noted, existing research provides a solid theoretical basis for study-ing the multidimensional relationship between the enterprise and its customers. Marketing strategies are designed to develop customer relationships and ultimately the financial value of customers through their impact on customer acquisition, retention, expansion and churn. Marketing research in the hospitality industry has extensively studied the relationship between various marketing activities and specific aspects of customer relationships, such as customer loyalty and retention. However, there is a lack of research that comprehensively examines the relationship between customer relationship dimensions and managerial ac-tions or customer lifetime value. Such research will help to develop more theoretical measures of the impact of marketing activi-ties in the hotel and restaurant industry. The results of the study contribute to our understanding of the relationship between the consumer and the enterprise in the hospitality industry and create a basis for future strategic management regarding marketing research in the hospitality industry and customer relationships. Although the concept of customer relationships has existed for a long time, it has not been studied as a multidimensional construct. Hospitality researchers have tended to focus on measuring specific aspects of customer relationships, such as customer commitment or loyalty.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9864
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1191
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/182-9
Розташовується у зібраннях:№ 182

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kalaman.pdf331,91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.